FANDOM

Labs Šis ir labs raksts!
Geblini, zelta mednieki
Goblins

Piederība

Alianse, pirāti

Galvaspilsēta

Ladesa

Rases līderis

Pirātu princis Trabons

Skaits

Pagaidām nezināms

Valodas

Ladesiešu (dzimtā)
Elfuruna (svešvaloda)
Vispārējā valoda (svešvaloda)
Zuldumu (svešvaloda)
Piranga (svešvaloda)

Dzīves ilgums

40 gadu

Ārējais Izskats

Augstums

120cm-132cm (Vīrieši)
123cm-135cm (Sievietes)

Acu krāsa

Zaļa, Brūna

Ādas krāsa

Zaļa, brūngana

Matu krāsa

Jebkura

Geblini ir nelieli, zaļādaini radījumi, kuri nesen pievienojušies Aliansei.

Vēsture Edit

Vairāki vēstures avoti pierāda, ka geblini kādreiz ir bijuši troļļi. Pēc svētinges cīņas troļļi bija izveidojuši savu impēriju, kura bija tobrīd varenākais valdījums Dam Targātā. Diemžēl šajā valdījumā bija liela korupcija. Tādējādi viņu bagātība un līdz ar to arī vara pieauga aizvien straujāk. Troļļu karalis uzzinājis par to sodīja visus spekulētājus un krāpniekus, uzliekot tiem, viņu ģimenēm un draugiem lāstu. (Tika uzlikts tāds lāsts, kuru neviens negribētu izciest, lai netiktu atkārtoti šie paši noziegumi.) Ar to viņu nelaimes nebija beigušās - viņi kļuva par vergiem tiem pašiem troļļiem, vai arī tika pārdoti kādai citai rasei. Lielākā daļa no viņiem kļuva par raktuvju strādniekiem Vidusjūras salās. Tiem bija jāiegūst ladešīna rūda, kura tobrīd tika izmantota troļļu rituālu veikšanai, naudas kalšanai un citiem nolūkiem. Vēlāk Geblini atklāja, ka šī rūda aizdedzināta spīd. Geblini to izmantoja, lai apžilbinātu sargus, tādējādi viņi bija spējīgi izbēgt no gūsta.
Daļa izbēgušo geblinu palīdzēja izbēgt arī pārējiem gebliniem, līdz dažu nedēļu laikā izbēga visi geblini, kuri vergoja raktuvēs. Geblini, kuri tika pārdoti diemžēl netika izglābti, turklāt tie tika uzskatīti par to pircēju īpašumu.
Pēc tam geblini atbrīvojās no salās dzīvojošajiem troļļiem, kuri varētu viņus atkal pakļaut verdzībai. Kad salas bija atbrīvotas geblini apmetās tur uz dzīvi un uzcēla vairākas pilsētas. Pilsētu vadītāji drīz sāka tirgoties savā starpā un arī ar citām rasēm, tādējādi attīstot geblinus kā tirdzniecisku rasi. Drīz vien šī draudzīgā sacenšanās pārauga savstarpējās cīņās un karos, kuru rezultātā vieni pameta salas, otri gāja bojā, bet atlikušie palika uz dzīvi izpostītajās salās.
Drīz vien geblini ar tirdzniecību sasniedza grandiozus panākumus, kuru rezultātā viņi kļuva bagāti, augstprātīgi, bezrūpīgi un egoistiski. Bagātie geblini verdzībā palikušos pasludināja par viņu rasei nepiederošiem. Savukārt aptuveni puse no tiem, kuri palika uz dzīvi salās kļuva par pirātiem, savukārt otrai pusei bija lemts kļūt par geblinu vadoņiem. Šie geblini atklāja, ka ar šī paša ladešīna palīdzību viņi var kļūt gudrāki, kā rezultātā geblini atklāja satriecošus izgudrojumus, kuri nebija zināmi citām pasaules daļām. Šie geblini kļuva stāvus bagāti. Tādēļ liela daļa geblinu no citiem tirdzniecības prinčiem devās uz salām pēc bagātības. Salu iedzīvotāji apvienojot tehnoloģijas, tirdzniecību un pirātismu kļuva par vadošajiem un nodibināja tur Ladesu, kura kļuva par geblinu galvaspilsētu.
Drīz šīs pilsētas mērs nodibināja Ladesas savienību, kura aicināja sadarboties ekonomiski, politiski, militāri un arī citādi. Diemžēl pēc 30 gadu sadarbības savienība izjuka, tādējādi pierādot, ka geblini nav spējīgi sadarboties un tiem nevar uzticēties.
Tā pagāja daudzi gadi, līdz tiem pienāca nebaltas dienas. Sargātāji uzzinājuši, ka geblini izgatavoja zāģi, ar kuru tika mēģināts nozāģēt Negaldēru uzbruka tiem. Geblini nespējīgi aizstāvēties pret Sargātāju pārākumu pievienojās Aliansei un turpināja tirgoties.
Geblinus drīz vien gaidīja vēl viens apvērsums - Trabonam kļūstot par visu geblinu līderi, tādējādi vēl vairāk iekļaujot tos pirātismā. Kas vēl drīzumā sagaida geblinus to raibajā nākotnē nav zināms, bet zināms, ka viņu pagātne viņiem atnesīs ko jaunu un pavisam negaidītu.

Ārējais izskats Edit

Goblin face

Jāsāk ar to, ka geblini ir netipiski ar to, ka sievietes parasti ir garākas par vīriešiem, bet šī atšķirība ir vidēji 3 centimetri.
Gebliniem ir zaļa āda, tiem ir zaļas vai brūnas acis, bet acu krāsa var būt arī jebkāds šo divu krāsu sajaukums. Gebliniem ir garš deguns un ausis, izliekts zods. Tiem ir caururbjošas acis. Bieži vien mēdz būt biezas uzacis, ekscentriskas frizūras un vīriešiem nekad nav ūsu vai bārdas. Geblinu kāju un roku garums ir identisks un uz katras ekstremitātes tiem ir četri pirksti. Ģebliniem patīk nēsāt pīrsingus un auskarus.
Arī apģērbā ir vērojamas īpatnības, kādas nav vērojamas nekur citur. Geblini ir vienīgā rase, kura mēdz vilkt šortus. Sievietes nekad nemēdz vilkt kleitas un svārkus. Bieži vien sievietēm ir redzama naba. Gebliniem patīk apkārties ar visām dārglietām un skaistumlietām, lai izrādītu savu bagātību. Ja dārglietu un izrādāmo mantu ir pārāk daudz, tad tiek nolīgti geblini, kuri uzvelk cita geblina drēbes un rotājumus un seko šim geblinam.

Kultūra Edit

Geblinu kultūras stūrakmens ir nauda. Tiem nerūp nekas cits uz pasaules, savukārt otrs stūrakmens ir geblins pats. Ļoti reti tiks atrasts geblins, kurš atšķiras no lielākās daļas pārējo geblinu. Geblini nepazīst žēlsirdību un tiem ir pilnīgi vienalga, kas notiek ar dabu, tāpēc visur, kur parādās geblini masveidā tiek izcirsti koki. Gebliniem patīk savā starpā sacensties.

Raksturs Edit

Geblini ir savā veidā cietsirdīga rase. Tiem rūp tikai un vienīgi savas vajadzības un nauda. Geblini ir augstprātīgi, bezrūpīgi, egoistiski un bieži vien arī bagāti. Geblins ir gatavs darīt visu, lai tikai nokļūtu pie sava nākamā naudas gabala. Viņi cenšas visu iegādāties par zemām cenām, bet pārdot par augstām, tāpēc nav ieteicams iegādāties produktus pie gebliniem. Lai gan gebliniem ir daudzi izgudrojumi, kas liecina par viņu gudrību, to izgatavošana liecina arī par viņu stūrgalvību, viņi nekad neko neplāno, bet ļaujas mirkļa izjūtām. Geblini ir ļoti ļaunatminīgi un atriebīgi, tie nav vienoti un tiem nevar uzticēties.
Gebliniem ģimeņu nav. Tēvs bērnu audzināšanā nepiedalas, bet ja māte arī vispār piedalās, tad parasti bērni tiek audzināti līdz 2 gadu vecumam, jo pilngadību geblini sasniedz jau 8 gadu vecumā. Mūsdienās bagātāko geblinu aprindās vērojama ģimeņu veidošana. Geblinu vidū vidēji vienai sievietei dzimst 4 bērni.

Dzīvesveids Edit

Tā kā geblinu dzīve parasti ilgst tikai 40 gadu, tie ļoti vēlas izmantot sev doto īso laiku, tādējādi tie cenšas izbaudīt katru savas dzīves dienu, kaut gan tas tā ne vienmēr izdodas. Geblini paļaujas uz mirkļa izjūtām. Geblinu bērnība ilgst 2 gadus, jeb aptuveni tik ilgi, cik viņi pavada pie mātes (ja pieņem, ka cilvēki dzīves ilgums ir 70 gadu, tad tas atbilst 3,5 gadiem), pilngadību tie sasniedz 8 gados. Tad sekojot paražām tā ir pēdējā diena, kuru geblins var pavadīt pastāvīgi dzīvojot pie saviem vecākiem. Reti kurš geblins pārsniedz 42 gadu vecumu.

Reliģija Edit

Geblini tic tikai un vienīgi naudai. Tie ievieto savu ticību un cerības tieši naudā.

Valodas Edit

Geblini runā Ladesiešu valodā, kas ir viņu dzimtā valoda, Elfurunā, Vispārējā, Zuldumu un Pirangas valodās. Elfuruna un Vispārējā valoda viņiem ir vajadzīga, jo lielākā daļa viņu sadarbības partneru runā tieši šajās divās valodās. Zuldumu viņiem ir vajadzīga, jo šajā valodā runā lielākā daļa mazāk attīstīto humanoīdu. Savukārt piranga ir pirātu valoda.

Geblinu valoda Edit

Geblinu valoda tiek raksturota kā valoda, kuru neviens nesaprot. Valodas vārdi ir nesaprotami un dīvaini.

  • Vīriešu vārdi: Lecungs, Galdriks, Šalā, Turkals, Jāre
  • Sieviešu vārdi: Tarija, Lale, Jurna, Ladiška, Rulla

Bieži vien vārdi ir tik dīvaini, ka dzimumu var noteikt tikai redzot vārda īpašnieku.

Tehnoloģijas Edit

Geblini ir tehnoloģiju meistari Alianses vidū, jo lielākā daļa Alianses rašu praktizē un atbalsta maģiju.
Geblini izmanto tehnoloģijas tikai savām personīgajām vajadzībām. Tāpat tie bieži vien kopē citu rašu izgudrojumus. Reizēm izmantojot šos izgudrojumus viņi izgudro jaunus izgudrojumus.
Geblinu izgudrojumi ir automatizēti transportlīdzekļi (kuri atgādina motociklus), nelieli divplākšņi, tinte un rakstāmpiederumi, dažādi ieroči, raķetes, lielgabali, roboti (tiek izmantoti koku zāģēšanai un militāriem nolūkiem), automatizētais zāģis, turbīnas kuģiem, birža.
Tieši pateicoties viņu bezprātībai (atsevišķos gadījumos to var nosaukt arī par stūrgalvību) viņu izgudrojumi mēdz būt pat ļoti veiksmīgi. Gebliniem labi padodas gatavot savus izgudrojumus no koka, lai gan tiek izmantots arī metāls.

Tirdzniecība Edit

Gebliniem svarīga ir tikai nauda. Tie kontrolē aptuveni 1/4 daļu visa Dam Targātas tirgus. Tie parasti iepērk preces par zemu cenu, bet pārdod par augstu. Lai gan viņi par saviem produktiem pieprasa augstu cenu ir aptuveni 70% lielāka iespēja, ka tiks nopirkts tieši geblina produkts. Geblini nereti izmanto dabas apstākļus, piemēram, vietās, kur ir grūti pārvietoties tie dubulto cenas. Gebliniem tirdzniecība ir to nozīmīgākā nozare un nereti pat pirāti, kuri nozog kaut ko aizbrauc uz citu ostu, kur nozagto preci arī pārdod.
Geblini pārdod savu preci gandrīz ikkatrā apdzīvotā vietā, ja geblinam uzbrūk, tad viņš uzbrucēju parasti vai nu uzpērk, vai arī pārdevējs vienkārši nav pievienojies kādam kratelim.
Interesanti, ka dažos geblinu avotos minēts auksts ziemeļu kontinents (visticamāk tā ir Surnuta), kurā dzīvojot muļķīgi ļaudis. Šāds apgalvojums varētu būt radies tāpēc, ka tobrīd Surnutas ļaudis nav pazinuši naudu un nav zinājuši preču patieso vērtību, tādējādi geblini varējuši gūt lielu peļņu. Tāpat avotos minēts, ka geblini turp devušies vairākkārt. Visticamāk geblini neziņoja citām rasēm par atklāto kontinentu tāpēc, ka baidījušies no iespējamas konkurences un mazākas peļņas.

Militārie spēki Edit

Gebliniem pirms Sargātāju uzbrukuma vispār nebija nekādas armijas, sargu, kareivju vai nodrošinājumu. Kad pār gebliniem sāka valdīt Pirātu princis Trabons gebliniem parādījās flote, kas pašlaik ir vislielākā viņu armijas daļa. Tai seko kājnieki. Gebliniem nav nekāda veida gaisa spēku, lai gan tie ir izgudrojuši divplākšņus.

Politika un attiecības Edit

Katrs geblins pieder kādam kratelim. Katram kratelim ir savs līderis, parasti tas ir tirdzniecības princis, bet reizēm tas ir arī pirātu princis. Tirdzniecības princis ir princis, kurš nodarbojas ar tirdzniecību, bet pirātu princis - ar pirātismu. Piederība nosakāma pēc tā, kura prinča teritorijā dzīvo geblins. Krateļi savā starpā karo par izdevīgām vietām, bet tie ir spējīgi arī darboties kopīgi, bet tas notiek ļoti retos gadījumos. Tāpat reti nav gadījumi, kad kāds kratelis tiek pakļauts citam kratelim.
Geblinu attiecības ir viegli izsakāmas. Sargātājus tie neieredz, jo tie gebliniem ir uzbrukuši, bet visu var mainīt nauda. Savukārt troļļus tie neieredz vēl vairāk, jo tie ir viņus padarījuši neglītus, kā saka viņi paši. Pārējās rases tiek vērtētas pēc tā, cik bieži tās iepērkas pie gebliniem un tā cik labi pircēji viņi ir.
Geblini un mekarto ir konkurenti tehnoloģiskās attīstības ziņā. Bet vai šī konkurence izpaužas draudzīgi vai nē ir katra paša indivīda ziņā.

Ievērojami geblini Edit

Also on FANDOM

Random Wiki