FANDOM

Kvelderzāra ir elfu pilsēta, kuru elfi dibināja vēl pirms svētinges cīņas. Tā atradās Jārlandas augstākā kalna galā, bet līdz ar svētinges cīņu pilsēta mistiski pazuda kopā ar kalna galu.

Vēsture Edit

Sākotnēji Kveldazāru sauca par Onpēna templi. Ap -3 000 gadu šeit izveidojās arī apdzīvota vieta, kas drīz vien pārauga par pilsētu. Šeit dzīvoja magi un burvji un tā bija visattītītākā elfu pilsēta. Nedaudz pirms svētinges cīņas bija pat ierosinājums to padarīt par elfu galvaspilsētu, bet pēc svētinges cīņas pilsēta noslēpumaini pazuda.
Ap 1000PS gadu kāds elfs ziņoja, ka redzējis lidināmies pilsētu pa mākoņiem, bet tas tā arī netika pierādīts. Lai nu kā, bet drīz pēc tam pazuda arī šis vīrs, kurš bija redzējis lidojošo pilsētu.
Mūsdienās noslēpumainās pazušanas dēļ Kvelderzāras vārds visbiežāk tiek lietots pieminot kaut ko neiespējamu, nerealizējamu, neeksistējošu, pazudušu vai apzīmējot izdomājumu.

Leģendas Edit

Jau dažus simtus gadu pēc svētinges cīņas lielākā daļa elfu uzskatīja, ka šāda pilsēta pastāvējusi tikai leģendās un stāstos, jo tās apraksts bija vienkārši nereāls.

Pilsētas apraksti Edit

Ar nepacietību nespēju sagaidīt, kad beidzot mēs nokļūsim elfu dižākajā pilsētā. Mēs braucam pa kalniem jau vairākus mēnešus, bet pilsētu vēl neesam sasnieguši, vai tas apzīmē grūto ceļu uz zvaigznēm, panākumiem, sasniegumiem, vai ko citu? Jau ilgu laiku pirms pilsētas sasniegšanas tās majestātiskie torņi slējās pār visu plašo apkārtni. Pilsēta bija tik gracioza, ka tās torņu smailēs bija harītakmens, kas spīdēja vēl pirms tam, laikam tāpēc ceļotājiem sāp acis, jo spīd šie dižās pilsētas gaismekļi. Beidzot esam arī pie pilsētas greznajiem vārtiem. Lai gan šeit augstu kalnos ir auksts, šeit ir silts, tā taču ir maģiska pilsēta! Šeit atrodamas visas augu un dzīvnieku sugas, kuras viņi grib, lai būtu atrodamas. Vārtiem ir grezni ornamenti un tie ir milzīgi, tālāk dodamies pilsētā...
Pilsētai ir grezni torņi, ēkas. Neiedomājama arhitektūra... Tai ir viss, ko vien var iedomāties, ja ne vēl vairāk. Labāk pilsētu apskatiet paši, jo man - dzejniekam, pašam trūkst vārdu, lai to aprakstītu.
No elfu tautas dzejnieka Antūla Šuloglobēna memuāriem.

Tā ir pilsēta, kur nereālais kļūst īsts. Atver acis un tu redzēsi - Kvelderzāru - dievu dāvanu. Pati greznākā un varenākā elfu pilsēta jebkad. Palūko to, tā atrodas augstākajā kalnā, bet tur ir silts. Tā ir kā lidojoša oāze ledus tuksnesī. Elfu leģenda.

Reiz elfi no Onpēna tempļa atklāja maģiju visiem elfiem (līdz tam tā bija pieejama tikai bagātniekiem). Viņi radīja varenāko pilsētu visa vēsturē, bet tad nāca karš un tā aizsegā dievi pilsētu iznīcnāja, tāpēc, ka tās iedzīvotāji varēja gāzt dievus, jo varenībā gandrīz apsteidza tos. Pilsēta tika pacelta augstu, augstu debesīs, kur no sala tā uzsprāga un tā radās zvaigznes, bet tās atspīdums - tas joprojām skatāms mākoņos. Elfu leģenda.

Also on FANDOM

Random Wiki