FANDOM

Leiputrija ir sala, kura atrodas dienvidaustrumu Jārlandā. To apdzīvo leiputrīni.

Vēsture Edit

Leiputrija ilgi nav bijusi zināma mirstīgajām rasēm. Tā arī vismazāk cieta svētinges cīņas laikā. Līdz ko rūķi atklāja mekarto, mekarto bija jāizzina pasaule ap tiem, tādējādi mekarto izpētīja visu dienvidu Jārlandu, tai skaitā arī Leiputriju. Tikai tie nedaudzie mekarto, kuri atklāja šo salu bija tās burvības apburti, tādēļ palika dzīvot uz šīs salas. Sala tika nosaukta par Leiputriju, tāpat kā mekarto tautas pasakā, kuras notikumi norisinājās zemē, kuru sauca par Leiputriju. Šādu nosaukumu viņi izvēlējās tādēļ, ka sala bija pilna ar nekur citur neredzētiem augiem un dzīvniekiem, tieši tāpat kā pasakā.. Vēlāk viņi nosauca sevi par Leiputrīniem, par godu vietai, kurā tie dzīvo. Tikai pavisam nesen, pēc 200 gadiem, leiputrīni atjaunoja sakarus ar pārējām rasēm, lai spētu atvairīt troļļu uzbrukumu.

Ģeogrāfija Edit

Leiputrija ir purvaina un pauguraina. Visu tās teritoriju klāj mežs, kurš aug purvā, virs kura pastāvīgi paceļas migla. Leiputrijā visu diennakti ir nakts un zvaigznes ir saskatāmas, bet koki un sēnes apgrūtina to saskatāmību. Leiputrijā atšķirībā no teritorijām uz rietumiem, kuras apdzīvo rūķi un mekarto mākoņu un nokrišņu (sniega, krusas, lietus) ir maz.

Augi un dzīvnieki Edit

Tieši Leiputrijas izolētība ir ļāvusi attīstīties unikālai, nekur citur neredzētai dzīvajai dabai.
Leiputrijā augi ir neparasti. Šeit izaugušas sēnes parasti nemēdz būt zemākas par pusmetru, bet tādas, kuras sasniedz 10 metru augstumu arī nav retums. Leiputrijā sastopama tikai viena nelielu sēņu suga. Šīs sēnes klāj zilas, spīdīgas gļotas. Papardes parasti ir 80 centimetru augstas, bet to sēklas ir kā lielas, zilas pieneņpūkas, kuras lido simtiem metru tālu. Koki ir apauguši ar efejām un liānām tik ļoti, ka stumbrs un zari gandrīz vairs nav saskatāmi. Koku lapas ir sarkanā, zilā vai violetā krāsā, no tiem regulāri nokrīt kāda lapa. Leiputrijā ir sastopami arī koki, kuriem nav lapu, bet ir tikai milzīgi ziedi, kuri var sasniegt pat 25 kvadrātmetrus, ūdensrozes, kuru zieds ir basketbola bumbas lielumā un lapas plātne - vairākus kvadrātmetrus liela.
Arī Leiputrijas dzīvnieki ir neparasti - spāres spārnu plētums ir aptuveni viens metrs. Arī daži zirnekļi sasniedz viena metra izmērus. Tāpat šeit sastopami arī lūši, ūdri, mazās pandas, neskaitāmas zivis, papagaiļi, dzērves, pīles, lidojošas čūskas (vibranti), milzīgi putni, bites, kā arī fejām līdzīgi radījumi.

Piezīmes Edit

  • Leiputrija savu nosaukumu ieguvusi no vārda leiputrija, kas nozīmē vieta, kur ir pārbagātība. Arī šajā vietā ir sastopama pārbagātība starp augiem un dzīvniekiem.
  • Lai gan sēne nav augs, tā atrodas sadaļā augi un dzīvnieki, lai raksts būtu īsāks un kompaktāks.

Also on FANDOM

Random Wiki