FANDOM

Māte Daba (Dabasmēlē: Sanndanara) ir dievība druīdu mitoloģijā.

Māte Daba bija Alvaross meita. Viņa no tauriņspārnu putekļiem radīja dievus: Arsandu, Lae, Vercu un Gan Aslu. Taču, kad viņas bērni pieauga tie viņu nodeva. Tie izmantojot tauriņspārnu putekļus radīja maģiju un ar to nogalināja Māti Dabu. Tā rezultātā viņa kļuva par Dam Targātu, viņas asinis kļuva par ūdeni, miesa - par zemi, domas un jūtas - par dzīvniekiem un augiem.

Druīdi tic, ka Mātes Dabas gars vēl joprojām mīt zemē, kur tie dzīvo, augos un dzīvniekos. Tie to saskata tur. Māte Daba tiek uzskatīta par dabas iemiesojumu. Viņas ciešanas tiem ir devušas zemi, kur dzīvot.

Pēdējais notikums Druīdu mitoloģijā vēsta, ka Ļaunums, kurš valda pār pasauli saēdīs to no iekšpuses. Tie iznīcinās pat to, kas ir vajadzīgs ļaunuma pastāvēšanai. Tad vairs nebūs nekā. Māte Daba atkal nāks un visi atkal dzīvos kopā, mierā un harmonijā, kur valdīs prieks, līksmība un laime. Taču druīdu mitoloģija vēsta, ka tas notiks pēc laika kariem, kuru rezultātā Dam Targāta var tikt izsviesta no telplaika un tā vairs nespēs pastāvēt.

Also on FANDOM

Random Wiki