FANDOM

Mekarto, meistari

Piederība

Sargātāji

Galvaspilsētas

Mekartorana (faktiski Toktuka)

Rases līderis

Škulgens Tavartreks

Skaits

11 000

Valodas

Kalnubalss (dzimtā)
Vispārējā (svešvaloda)

Dzīves ilgums

35-70 gadu

Ārējais Izskats

Augstums

86cm-102cm (Vīrieši)
82cm-98cm (Sievietes)

Acu krāsa

Zaļa, Zila

Ādas krāsa

Brūngani dzeltena

Matu krāsa

Jebkura

Mekarto ir rase, kura apdzīvo Jārlandas dienvidaustrumu daļu. Tiem ir lieliskas attiecības ar rūķiem.

Vēsture Edit

Mekarto vēsture īsti nav zināma. Pirmo reizi tie vēsturē pieminēti, kad tiem sāka uzbrukt sperpi. Sperpu uzbrukuma laikā (uzbrukums notika 4814PR) tika iznīcinātas viņu pazemes mājas, galvaspilsēta un liela daļa no viņu rases tika nogalināti, tāpēc Mekarto pameta savas mājas un apmetās uz dzīvi virszemē.
Drīz vien viņus atklāja Rūķis Telšuls Ezerlauks. Sākotnēji abu rašu attiecības bija atturīgas, bet vēlāk draudzīgas. Tā kā mekarto bija draudzīgi pret rūķiem tie drīz vien tika pieņemti arī Sargātāju frakcijā. Mekarto tobrīd īsti nebija kur dzīvot, tāpēc rūķi tiem piedāvāja pajumti savās mājās, bet Trebengs Milgušs atteicās nevēloties apgrūtināt rūķus.
Virs zemes viņi nodibināja Toktuku, kur arī apmetās uz dzīvi, bet viņu miers nebija mūžīgs un drīz vien sperpi uzbruka arī Toktukai. Uzbrukuma laikā tika nogalināts Mekarto vadonis Trebengs. Zaudējuši savas (šoreiz nepabeigtās) mājas otrreiz viņi tomēr devās pie rūķiem, kur arī apmetās uz dzīvi. Tajā pašā laikā jaunais mekarto vadonis centās atgūt mekarto galvaspilsētu.
Jaunais vadonis izdomāja viņaprāt diezgan efektīvu uzbrucēju iznīcināšanas metodi. Šo plānu viņš nosauca par Operāciju: 66. Viņš pilsētā uzspridzināja bumbu, kuras rezultātā pilsēta saņēma radiācijas devu un tā tika ievērojami bojāta. Pēc uzbrukuma pilsētai viņš turp sūtīja kareivjus, kuri spētu nodibināt mieru pilsētā, bet iekļuvuši pilsētā viņi visi sajuka prātā un kļuva par radimerkiem. Uzzinājis jaunu informāciju par saskari ar radiāciju viņš atklāja skafandrus. Diemžēl visi pilsētas atkarošanas plāni bija neveiksmīgi, bet lūgt pārējo palīdzību mekarto nevēlējās, jo tobrīd notika sīvas cīņas starp Aliansi un Sargātājiem.
4962PR gadā Škulgens Tavartreks saprata, ka tiem jāatgūst mājas, lai beidzot kļūtu neatkarīgi no rūķu palīdzības. Mekarto atguva Salavēsmas leju, kur atrodas Toktuka. Atguvuši Toktuku tie ieraudzīja milzīgos postījumus, kurus nodarījusi radiācija mekarto galvaspilsētā. Ar robotiem izpētījuši galvaspilsētas stāvokli mekarto saprata, ka pazemē radiācija turpina attīstīties, kāmēr tai ir labvēlīgi apstākļi, tāpēc mekarto saprata, ka tiem jārīkojas ātri, lai atgūtu savu galvaspilsētu, citādi radiācijas ietekmē tā var sabrukt, izlaižot vēl lielāku daudzumu radiācijas uz rūķu zemēm. Tādēļ mekarto lēnām pamet rūķu zemes, lai palīdzētu saviem brāļiem cīņā ar sperpiem.

Ārējais izskats Edit

Mekarto ir slaidi un neliela auguma. Tie nedaudz atgādina rūķus, bet ir vēl īsāki un slaidāki. Viņiem ir lielas galvas, proporcionāli to ķermenim. Viņiem ir lieli deguni, brūngana āda un lielas, apaļas ausis. Viņu matu krāsa mēdz ievērojami atšķirties, un teorētiski tie var būt jebkurā krāsā. To frizūras mēdz būt diezgan ekscentriskas. Vīrieši mēdz audzēt bārdas. Viņi bieži vien ir redzami ar priekšmetiem, kuri nepieciešami jauno tehnoloģiju izgudrošanai.
Pateicoties mekarto nelielajam augumam viņiem var būt grūti uzbrukt un tie ir veiklāki, spējīgi ātrākt veikt dažādus pagriezienus.

Kultūra Edit

Reliģija Edit

Mekarto savu lojalitāti, cieņu un ticību ievieto savos draugos, darbos un sevī. Mekarto tic, ka tas, kā tu pats attiecies pret saviem darbiem ir proporcionāls to panākumiem. Saulu uzstājības un spiediena dēļ daudzi mekarto ir pievienojušies saules ticībai.
Mekarto augstu vērtē spēju piedot, tolerantismu, taisnīgumu un spēju pieņemt citu viedokli.

Valodas Edit

Līdz rūķi atklāja mekarto tie nemaz savā starpā nerunāja. Mekarto sarunājās ar zīmēm, šai zīmju valodai bija arī sava rakstība. Rūķu ietekmē mekarto iemācijās arī rūķu valodu - kalnubalsi. Nelietojot savu līdzšinējo valodu tie to aizmirsa, un tagad par to, ka tā ir pastāvējusi liecina vien to hieroglifi.

Mekarto vārdi Edit

Jaunie mekarto saņem savu vārdu piedzimstot, un to uzvārds ir to ģimenes uzvārds, kas nes visu jaundzimušā senču vēsturi.

  • Vīriešu vārdi: Lado, Kvelbengs, Ščulitens, Galdrūns, Sato
  • Sieviešu vārdi: Lurīne, Fanija, Lorija, Teša, Vulū

Vīriešu vārdi vienmēr beidzas ar līdzskani (parasti "s") vai ar burtu "o". Sieviešu vārdi vienmēr beidzas ar patskani (izņemot "o"), bieži vien izskaņa ir "-ija".

Tehnoloģijas Edit

Mekarto ir tehnoloģiju meistari. Viņi apsteidz rūķus, kuri ir otrā tehnoloģiski attīstītā rase Sargātāju frakcijā par vairākiem simtiem gadu. Mūsdienās tas tā vairs nav, jo mekarto savos izgudrojumos ir dalījušies arī ar pārējām Sargātāju rasēm.
Mekarto izgudrojumi ir papīrs (kuru tajā laikā pazina arī rūķi, bet abas rases šo priekšmetu ir izgudrojušas individuāli), cepelīns, roboti, kuri tiek izmantoti gan kā palīgs darbos, gan arī kā transportlīdzeklis, pulkstenis, lupa, brilles, ceļamkrāns, vilciens, pumpis, lenta (pa, kuru priešmetus var pārvietot), trubas, dinamīts, atomieroči (izmantoti tikai vienreiz), elektrība un daudz kas cits.
Lielākā daļa viņu tehnoloģiju patērē elektrību.

Attiecības Edit

Mekarto ir lieliski rūķu draugi. Viņi ir bijuši sabiedrotie jau kopš rūķi viņus ir atklājuši. Viņi bieži mainās ar idejām un izgudrojumiem. Viņu sadarbība ir tik lieliska, ka mekarto pat apdzīvo vairākus rūķu pilsētas, ieskaitot rūķ galvaspilsētu Dižkalni. Ar sauliem tiem ir neitrālas attiecības, jo Škulgens nevēlas, lai viņi uzspiestu mekarto savu reliģiju, bet neskatoties uz viņa centieniem, mekarto lēnām asimilējas ar sauliem un tiem kļūst aizvien vairāk kopīgu lietu, tāpat arī aizvien vairāk mekarto lēnām pievienojas saules ticībai. Mekarto un cerivēru attiecības gan ir atturīgas, bet viņi vēlas sadrauzēties arī ar tiem. Savukārt jūdi ir vienīgā Sargātāju rase, kuri mekarto nepatīk, jo viņi ir izpostījuši Surnutas ekosistēmu. Savukārt Alianses rases mekarto neuzskata par ienaidniekiem un vēlas ar tiem sadarboties, savukārt sauli šādā gadījumā draud viņus izmest no Sargātājiem. Tādā gadījumā rūķi pret pašu gribu būs spiesti karot ar saviem tuvākajiem draugiem un līdzšinējiem sabiedrotajiem, bet mekarto ir gatavi piedot visu un vienmēr dot otro iespēju.

Bērni Edit

Savulaik mekarto ģimenes bija lielas. Sievietēm dzima ne vairāk kā divi bērni, bet vidēji uz vienu sievieti bija aptuveni pieci bērni. Sākoties tehnoloģiskajai izaugsmei sāka dzimt mazāk bērnu un kādu laiku mekarto skaits pat samazinājās. Drīz vien viņi sāka mekarto radīt mākslīgi. Mūsdienās visi mekarto tiek radīti izmantojot mašīnas, vecāki jaunos mekarto tikai izaudzina.

Ievērojamas personas Edit

Also on FANDOM

Random Wiki